POLÍTICA DE QUALITAT CIFP CAN MARINES

Aprovat pel Claustre dimecres 23/10/2024 a Santa Eulària des Riu.

EI CIFP Can Marines és un centre públic i depenent del Govern de les Illes Balears que va iniciar la seva activitat al municipi de Santa Eulària del Riu, el curs 2015-2016. Té adscrites les famílies professionals agrària, maritimopesquera i transport i manteniment de vehicles. Ha definit la qualitat com a part fonamental de la seva política i de la seva estratègia i ha adoptat els sistemes de gestió basats en la qualitat com a models de referència per la gestió del centre.

El referent fonamental és el sistema d’assegurament de la qualitat basat en la Norma UNE-EN ISO 9001:2015.
La nostra finalitat és tenir una oferta formativa d’acord amb els requisits marcats pel consell Social del Centre i les demandes dels sectors, amb el plantejament metodològic que decideix el claustre segons les necessitats del nostre alumnat i les demandes socials, sense acceptar compromisos que puguin afectar a la qualitat d’aquest servei.
Més en concret el nostre Centre ha adoptat la qualitat com una filosofia d’actuació que s’identifica amb les següents directrius:

  • El treball ben fet i la millora contínua de les nostres activitats, dels serveis que donem i dels processos de treball.
  • L’aportació de valors als alumnes, al personal del centre i als grups d’interès, escoltant la seva veu i procurant satisfer les seves expectatives.
  • Alineament dels nostres processos i projectes amb la missió institucional, la seva visió i les seves estratègies, procurant actuar conforme a les conductes que es recullen en la formulació dels valors.
  • L’adopció de metodologies de treball basades en la cultura de l’evidència, la gestió a partir de dades i la disciplina del treball en equip.
  • La gestió dels processos orientada a la millora contínua mitjançant la planificació, el desenvolupament i la revisió.
  • La millora dels resultats definint els objectius i indicadors, avaluant el nivell d’assoliment d’aquests.
    Aquestes directrius es despleguen a través dels següents processos i projectes:
    • Desenvolupament i implementació del sistema de qualitat segons UNE-EN ISO
      9001:2015.
    • Mesura i anàlisi periòdic de la satisfacció de les parts interessades.
    • Revisió del sistema de qualitat i actualització periòdica de processos.
    • Auditories internes i externes del sistema de qualitat.

Així mateix, es desplega en els plans anuals a través de la formulació i el compliment dels objectius. Els objectius del Centre seran quantificables i mesurables a través d’indicadors i tots ells constitueixen l’objectiu de qualitat, el nivell de compliment dels quals serà avaluat periòdicament.

El compromís de la qualitat afecta a tota l’organització. Totes les persones del centre accepten aquest compromís i la seva responsabilitat en el compliment dels requisits establerts en el sistema de gestió de la qualitat, així com de participar activament en la millora de la qualitat i la gestió i l’assoliment dels objectius institucionals.

La Direcció del centre facilitarà tots els mitjans i la formació necessària pel desenvolupament amb èxit de les activitats.

Signat: Josep Marí Tur
Director CIFP CAN MARINES