Tot i que el clima i els cicles de l’any poden ser diferents, a tota Europa els agricultors s’enfronten als mateixos reptes per fer aconseguir fruits als seus camps i ho fan amb un bon grapat de coneixements tècnics i, sobretot, molta força de voluntat, feina i passió. Així ho han pogut comprovar na Laura Tretiyakova i en Raúl Amador, alumnes del Cicle de Formació de Grau Mitjà en Producció Agroecològica del Centre Integral de Formació de Can Marines. Ells dos han sigut els estudiants del centre que han pogut gaudir d’una beca per a la realització de part de les seves pràctiques gràcies al projecte Erasmus+ per a FP EuroFP Balears 8 , coordinat per la Direcció General d’FP i Formació del Professorat de la Conselleria d’Educació i Universitats, a la seva convocatòria del passat curs.

Na Laura i en Raúl han gaudit d’una beca Erasmus+ a Itàlia, concretament a la regió de la Llombardia, a un agroturisme i finca agrícola on també hi van altres alumnes d´Erasmus de diferents indrets de tota Europa. Durant prop de quatre setmanes han participat en totes les activitats que es desenvolupen regularment a la finca del centre d’acollida, una oportunitat a la qual poden accedir els estudiants dels cicles de Grau Mitjà una vegada titulats o per desenvolupar la part pràctica dels seus estudis.

Aquesta experiència sempre resulta positiva per a conèixer millor els entorns professionals i per als seus desenvolupaments professionals ja que poden compartir experiències, així com aprendre tècniques més específiques arrelades als seus llocs de destinació. I tot amb l’afegit de gaudir descobrint altres cultures i entorns.

Per altra part, el secretari del centre, en Cristòfol Guerau de Arellano, ha gaudit també d´una beca per a la realització de cinc dies d´observació de la feina docent dels seus homòlegs a un centre educatiu a Finlàndia, el Campus Livia de Turku, al sud del país. Aquesta estada ofereix la possibilitat de comparar els diferents mètodes d’ensenyament i descobrir noves formes d’atracar els coneixements necessaris per a tindre un domini total de les feines a les quals es pot accedir amb els títols de Formació Professional.

El CIFP Can Marines (ubicat al kilòmetre 8 de la carretera de Sant Carles, molt a prop del nucli de Santa Eulària), ofereix Graus Mitjans i Superiors de Formació Professional en Aprofitament i Conservació del Medi Natural, en Paisatgisme i Medi rural, en Navegació i Pesca de Litoral, en Transport Marítim i Pesca d’Altura, així com Manteniment d’Embarcacions d’Esbarjo. Igualment, es fan formacions més curtes, anomenades Certificats de Professionalitat. De fet, ara mateix està obert el termini per a apuntar-se a una formació de Vaixell de Passatge i altre d’Activitats Auxiliars en Agricultura mentre que s’estan fent altres d’Activitats Auxiliar en Floristeria i de Seguretat i Primers Auxilis a Bord.